Translate

Monday, June 19, 2017

Yangon, Myanmar

Det är lite rörande att se när alla barnen går runt på morgonen och samlar in mat. Mestadels ris vad jag såg. Här en liten novis. 

Vattenleveransen

Allmän vattenstation med gemensam mugg

Promenad runt Kandawgyi Lake i Yangon. 

Jag gillar att promenera mycket när jag besöker nya städer. En dag kom jag upp i 25000 steg och det blev över 2 mil den dan. 

Shwedagon Pagoda var mäktigt att se. Finast är att vara där innan solnedgången och sedan se när det mörknar och hela pagodan lyses upp av lampor. 

Det sopas och hålls rent. 

I en av parkerna runt sjön Kandawgyi fanns ett mysigt lite busscafé. 


Jag var sååå törstig efter att ha gått runt hela sjön så det smakade gott med en påse hallonsoda med lime och mynta. Väldigt fräscht!

En av många tempel i Yangon. Så vackert på kvällarna. 

Det finns väl inget godare än att sätta sig ner och dricka en alldeles färsk kokosnöt efter man varit ute och gått en hel dag?! Den kostade 4 kr. 

No comments :

Post a Comment