Translate

Friday, September 13, 2013

Mumsig frukost!

Idag var jag sugen på pannkakor till frukost så jag gjorde mina goda proteinpannkakor som dessutom är supernyttiga! Jag har inga exakt mått utan slänger i lite som jag känner för. Detta kände jag för idag: 
Ca 1 dl keso 
1 banan
2 ägg varav en med äggulan
1/2 skopa vaniljproteinpulver
Lite krossat linfrö (ca 2 matskedar)
Blanda ihop allt och stek sedan med cocosolja. 
Toppa med valfria bär. Jag hade bara blåbär hemma så det fick det bli! Mums!


9 comments :

  1. Precis!
    Min stil! Jag gör också mycket eget med protein.
    Jag har en del Herbalife produkter. Och gör mycket eget utifrån det.
    Kvarg har mycket mer protein naturligt i sig än keso, har jag kommit fram till.
    Kram♥

    ReplyDelete
  2. Synd vi inte har kvarg i USA...
    Kram till dig och trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. God morgon! Nu har jag lagat ditt recept och modifierat det enl. min smak, och länkat till dig! Kolla:
      http://gerd-geddfish.blogspot.se/2013/09/nyttig-frukost.html
      Kram♥

      Delete
    2. Åh det lät gott det med! Gjorde mina imorse igen. Sååå gott!

      Delete
  3. Det såg ju supergott ut! Måste testas! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Min version av Pancakes a la Alderö ser ut så här
      http://blogg.visit-stina.com/?p=2682

      Delete
  4. Det är det som är så bra, man kan ha i lite vad man känner för eller har hemma helt enkelt. Det är så smarrigt!

    ReplyDelete
  5. Vad ar keso - cottage cheese?

    ReplyDelete
  6. Om du bor i USA så heter keso cottage cheese här.

    ReplyDelete